Teen hammasproteesit Uudessakaupungissa

Kotikäyntejä liikuntarajoitteisille ja laitoshoidossa oleville. Yhteistyössä hammaslääkäreiden kanssa mm. purentakiskot, valkaisulusikat sekä osa- ja rankaproteesit.

Vastaanotossa esteetön sisäänkäynti. Tarvittaessa käytössä pyörätuoli.

Hammasproteesit

Palvelen asiakkaitani yli 20 vuoden kokemuksella.. Valmistan esteettiset ja toimivat, kasvonpiirteisiisi sopivat hammasproteesit.

Suu on elävää kudosta, jossa tapahtuu muutoksia koko ajan. Hammasproteesit tulisi tarkastaa ja huoltaa vuoden välein, pohjata 2–3 vuoden välein ja uusia 5–10 vuoden kuluttua. Hammasproteesien säännöllinen huolto voi ehkäistä suusairauksia ja parantaa jopa syntyneitä vaurioita.

• Hammasproteesien valmistus ajanvarauksella noin viikon sisällä

• Hammasproteesien korjaukset n. 1–3 tunnin sisällä

• Pohjaus eli tiivistys saman päivän aikana

• Syväpuhdistus ultraäänilaitteella ja mekaanisella kiillotuksella ajanvarauksella saman päivän aikana

• Tarkistukset

• Hoitoon ohjaus

Ota yhteyttä ja varaa aika

Hammasproteesien säännöllinen hoito on terveyttä ylläpitävää

Suun ja proteesien päivittäinen hoito on tärkeää, sillä hoitamattoman suun bakteerit ovat vaarana koko terveydelle. Tulehdus suussa vähentää vastustuskykyä, vaikuttaa ruuansulatukseen ja aiheuttaa jopa sydän- ja keuhkosairauksia. Madaltunut purenta, löysä ja painokohtia aiheuttava proteesi voi kipeytyneen suun lisäksi vaikuttaa jopa kuulon heikkenemiseen sekä niska- ja hartiaseudun kiputiloihin. Toimimaton purenta estää nautinnollisen ruokailun ja synnyttää pitkällä aikavälillä kuntoa heikentävän aliravitsemustilan.

Yleiskunnon heikkouden, muistiin vaikuttavan sairauden sekä liikuntakyvyttömyyden vuoksi, apua suun hoitoon tarvitaan päivittäin. Hammasproteesien puhdistuksen lisäksi säännöllinen tarkistus niiden toimivuudesta ja limakalvojen kunnosta on tärkeä osa suuhygieniaa.

Urheiluhammassuojat

Yksilöllisesti valmistetut PlaySafe-urheiluhammassuojat.

• suojaa hampaita, leukaluuta ja pehmytkudoksia

• suojelee leukaniveliä ja niskaa